Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ

Η αγία Γραφή ονομάζει κόλαση την κατάσταση του πνευματικού θανάτου.  Με την ίδια σημασία χρησιμοποιεί και τον όρο «γέεννα». Μιλάει επίσης για «εξώτερον σκότος»,«κάμινον τού πυρός»,«πυρ αιώνιον», «λίμνη πυρός, «δεύτερο θάνατο». Αυτές oι εικόνες δεν είναι σύμβολα εκμηδένισης, αλλά βασανισμoύ. Οι άδικοι θα οδηγηθούν στο «δεύτερο θάνατο», πού είναι όλεθροςκαι μάλιστα όλεθρος «από προσώπου τού Κυρίου» και από τη δόξα τού Θεού. Η αιώvια κόλαση είναι πραγματικότητα, όπως και η αιώvια ζωή. Την επιλογή την κάνει ο ίδιος ο άνθρωπος σ' αυτή τη ζωή.  Αν αγαπήσει το Φως και τα έργα τού Φωτός, θα έχει αιώvια κοινωνία με το Φως τού κόσμου. Aν προτιμήσει τα έργα τού σκότους και αποστραφεί το Φως, μένει στο σκότος το εξώτερον και οδηγείται σε «όλεθρον αιώνιον από προσώπου τού Κυρίου». Ο Θεός σέβεται την επιλογή τού ανθρώπου. Όσοι προτιμήσουν το σκότος, δεν θα «αρπαγούν», θα στερηθούν δηλαδή της κοινωνίας τού Θεού. Στη ζωή τους αγάπησαν το σκότος και τα έργα τού σκότους και αυτή η επιλογή αποτελεί την καταδίκη τους.«Και αυτή είναι η κρίσις, ότι το φως ήλθεν εις τον κόσμον, και oι άνθρωποι ηγάπησαν το σκότος μάλλον παρά τό φως, διότι ήσαν πονηρά τα έργα των».
Στην αγία Γραφή χρησιμοποιείται ο όρος Άδης, για να δηλώσει τον «χώρο» ύπαρξης των νεκρών, ανεξάρτητα από την αμοιβή ή την τιμωρία.
Ο όρος Άδης δεν σημαίνει οπωσδήποτε την κόλαση.
Οι κεκοιμημένοι πιστοί χαίρονται την κοινωνία τού Θεού, όμως βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής περιμένουν την ανάσταση τού σώματος σε κατάσταση αφθαρσίας και αθανασίας, για να είναι η χαρά τους ολοκληρωμένη, γιατί θα είναι και πάλι ενωμένοι με το σώμα τους, με το οποίο άσκησαν την αρετή. Η χαρά και η αγαλλίαση θα είναι αιώvια. 
Ο Χριστός έχει τα «κλειδιά» του Άδη και τού θανάτου, θα καταργήσει και τούς δύο, η ελπίδα μας είναι βεβαία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου